måndag 10 januari 2011

Lite frågor?

1. Om du tycker det är ok att det är 250.000 anmälda pass i Sverige så svara (JA)
2. Om du tycker att man skall kunna visa upp sitt pass vid Sveriges gräns och kunna visa din identitet för att kunna söka Asyl så svara (JA)
3.Om du tycker det är konstigt att en person kan ta sig till Sverige utan pass så svara (JA)
4. Om det är så att endast 5% av dom som får uppehållstillstånd (PUT) är klassade som flyktingar, hur kommer det sig att övriga 95% får uppehållstillstånd? Se denna länk. http://migileaks.wordpress.com/
Om ni läser denna sida och tycker att något är konstigt så svara (JA)

Personligen så skulle jag vilja vilja veta alla dessa kostnader och istället lägga pengarna på utbildning till ALLA som bor i detta land, bättre sjukvård mm mm.
Man kanske skulle kunna stoppa nedskärningar inom kommuner, landsting m.fl.

Men, om du har svarat JA på någon av ovanstående frågor, då är du antagligen en Rasist, Främlingsfientlig person som dessutom sympatiserar med Sverigedemokraterna.
"Hemska tanke"
Men det värsta är inte att du tänker att det kanske är fel att tänka så. Utan det som är fel händer hela tiden och kostnaderna för Sverige tickar på hela tiden...........

Ingen fara tänker du, det jag just har läst en bara en massa propaganda från ett nasistparti såklart.
Men öppna ögonen lite grann och tänk till, tänk nu om det är så här och jag har skygglapparna på mig.
Om det är så här och ingen vaknar till utan att vara rädd för att få stämpeln RASIST!!! FRÄMLINGSHATARE!!!
För den stämpeln får du garanterat.
Så antingen tar du bort skygglapparna och står för det som är rätt, eller också fortsätter att neka till all information man kan hitta genom offentliga handlingar istället för att gå på EXPO och Aftonbladets desinformation.
Slutligen vill jag bara tillägga, personer som kommer från andra länder och bor i Sverige, arbetar, studerar i Sverige har väl ingen velat kasta ut???

Däremot papperslösa, dvs personer som ej har rätt till Asyl eller uppehållstillstånd har efter kontroll av migirationsverket ej rätt att uppehålla sig i Sverige, och det är dessa personer som skall utvisas enligt lag.
Jag tror inte att någon av er vill vänta på er tur i vårdkön, eller att era barn får sämre utbildning pga att någon av dessa personer går före er trots att dom ej har rätt att vara här?

Flera länder har på förslag att dra tillbaka medborgarskap om personen i fråga gör sig skyldig till grova brott. Självklart stödjer jag ett sådant förslag.
Om jag söker mig till ett nytt land så skulle jag göra allt för att göra rätt för mig.
Men om man som nysvensk gör massa brott, terrorhandlingar som vi har sett på senare tid så anser jag att man förbruka rätten till sitt nya medborgarskap.
Varför måste vi göra annorlunda?

Jag vet att dom flesta som läser denna sida, tycker att SD är hemska, men varför egentligen?
Ingen SD-person jag känner vill kasta ut alla invandrare, däremot vill dom flesta se över integrationspolitiken och kanske se att vi är för generösa med vilka vi tar in?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar